Det iltre temperament
Har du mon oplevet én, du kender, fx en chef eller kollega, som du kunne tænke dig var meget bedre til at styre sit iltre temperament?
At vedkommende i stedet for at råbe op eller være giftigt manipulerende og lignende, eksempelvis med rolig stemme kunne sige: ”Jeg er meget vred lige nu!” og derefter kunne tage nogle kvalificerede kloge beslutninger, der havde positiv effekt – både kortsigtet og langsigtet?
Ville det ikke være pragtfuldt, hvis andre kunne finde ud af at opføre sig ordentligt?
Hvis man IKKE kan styre sin vrede, kan faktisk have ganske alvorlige konsekvenser.
Eksempler
Her er et link med et eksempel på en person, der har ladet sin frustration og vrede gå ud over butiksansatte. Hvor hensigtsmæssigt er det?
www.berlingske.dk/danmark/pressede-kunder-lader-frustrationer-gaa-ud-over-butiksansatte
Se også tennisspilleren Alexander Zverev, der blev bortvist fra Mexican Open på grund af sit vredesudbrud.
Økonomisk kostede det ham også dyrt.
www.dr.dk/sporten/tennis/fucking-idiot-verdensstjerne-i-vredesudbrud-slaar-ud-efter-dommeren-med-sin-ketsjer
Eller denne racerkører
www.dr.dk/sporten/motorsport/kaster-kofanger-efter-konkurrent-og-overfalder-ham-skandale-koster-racerkoerer
Tanker og følelser
Her er en måde at anskue vredes-håndteringen på:
“Hvis du står et sted, hvor du kan SE en flod, så betyder det, at du ikke er NEDE i den og er i færd med at drukne, men derimod er oven over den og observerer den.
Så kan floden være nok så vild og frådende, det skal være.
Det samme gør sig gældende med tanker og følelser.
Vi skal lære at være BEVIDST om dem, og kunne se dem fra en afstand (dissociering), for ikke at blive grebet og opslugt af dem – og drukne i dem.”
Dette er en færdighed, der kan læres – og det er lige nøjagtigt dét, jeg underviser mine klienter i.
Ring til mig på telefon 21 79 18 50 for at aftale et tidspunkt til en uforpligtende samtale over telefonen uden udgift for dig.